Najogromniejszy kontenerowiec globu już wrótce

W teraźniejszych czasach armatorzy w szybkim tempie chcą zwiększyć ilość frachtową, a zatem zaczynają walczyć pomiędzy sobą.

Najogromniejszy kontenerowiec globu (19,000 TEU) powstający na zamówienie China Shipping Container Lines (CSCL), zostanie oddany w ręce nowych właścicieli już w listopadzie. , Zatem jego zorganizowania nie pragnie podjąć się byle kto, ale pomóc w jego realizacji zdoła wyłącznie doświadczona firma transportowa.

Olbrzym zdeklasuje dotychczasowych rekordzistów: Majestic Maersk,Maersk Mc-Kinney Moller,Mary Maersk i Marie Maersk(18, 270 TEU).

Chiński armator nie zaprzestanie jednak na jedynym egzemplarzu nowego giganta. Jednocześnie z nim w Hyundai Heavy Industries powstają następne 4 kontenerowce o takich samych parametrach. Ich długość to 400m, wielkość 30,5m, a szerokość 58,6m.

W pierwszej chwili jednostki miały być nieco mniejsze (18,400 TEU), jednakże CSL mając na względzie transport dodatkowych 600 kontenerów, wystąpiło do stoczni o zwiększenie wymiaru do 19,000 TEU.

Statki te będą napędzane elektronicznie nastawnym sercem o mocy 77, 200 koni mechanicznych oraz dwoma układami uzdatniania wody EcoBallast. Szczególna budowa nadrzędnego silnika zezwoli zmniejszyć zużycie paliwa, ograniczyć hałas, drgania oraz produkcję dwutlenku węgla.
System EcoBallast, korzystający promienie ultrafioletowe, pozwoli jednakże klarować ponad 3,000 m3 wody morskiej , destylując i sterylizując bakterie i plankton większy niż 50µm.

Oddanie pozostałych 4 statków przewiduje się na lata 2015-2016.